ANTILLA!



Ikväll har det hänt så mycket, jag är så glad, och kramar min tekopp, näst intill krampaktikt. Ni ska få veta allt, nästan.

Kvällens planer såg ut på följande vis: Utlärning av judo på en fritidsmässa. Jag kan inte påstå att det var nyfikenhet och pepp jag kände när jag efter en springtur till spårvagnen till slut satt där, på väg mot torpahallen.

Väl framme i Torpahallen, där fritidsmässan, och utlärningen skulle äga rum bytte vi (Jag, Hanna, Max och Erik) om till judodräkter och började lägga ut mattor. Detta för att minska risken för att barnen skulle få en sådan där mardrömsstart på sin potensiella judokarriär i stil med ett brutet ben.

Efter det var jag och Hanna ganska utmattande, så vi bestämde oss för att sätta oss lite för oss själva och bara andas lite. Strax efter det kommer en kille med ganska långt, lockigt, mörkbrunt hår som ser allmänt väldigt bra ut fram till oss, han sätter sig brevid oss och börjar prata. Vi pratar på, och efter ca tio minuter säger han "Nej, tjejer nu ska jag nog börja förbereda spelningen." Först då fattar vi att den där söta, trevliga, smått blyga killen var Kristian Antilla. Kanske var det tur att vi inte visste det tidigare, för då hade vi nog mest suttit och skakat.

Han gör hur som helst två grymma konserter, om man ser till förutsättningarna, som inte var de bästa. Så där stod vi, jag och Hanna, dansande i judodräkter, måste sett ganska egendomligt ut.

Som om inte det var nog kom han, och hans basist bort till oss och testade judo, och allt var det innebär. Där har vi dagens höjdpunkt, lätt fett. : ))))))))))))))
Efteråt var vi ganska glada, eller, väldigt glada faktiskt.

Jag-är-gladglad-och-imorgon-är-det-fredag!

                                                

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0