RÖTTRÖTTRÖTT!

 

Nyfärgat hår.

Jag känner mig, kanske inte som en ny människa, men helt klart lite ny, en underbar känsla!
Efter att ha stått böjd över badkaret i cirka en halvtimma känns inte ryggen riktigt lika underbar, men det var det värt!
Känslan av att se röd färg i massor strömma ner i avloppet, upp på väggar, handfat, och runt i resten av badrummet är bara för skön! Städningen inte fullt så skön, men som sagt, det är så värt det.

Jag och mina två väninnor, Emelie och Sara var på kondis idag, vi var nog ensamma om att inte vara 60+. Det var riktigt mysigt, god fika, trevliga flickor, och sen så har jag någon viss förkärlek till söta gamla tanter och gubbar. (Men främst tanter, gubbar har en tendens att lukta, mindre gott.) Sanningen är att jag faktiskt längtar något otroligt till att pensionera mig. Kanske inte det faktum att döden närmar sig, utan snarare superbilliga sista-minuten-resor, möjligheten att verkställa alla planerade pyssel, stick, och bakdagar, exakt i den sekund suget kommer! (Det vill säga var och varannan dag för min del.)

Ännu mer längtar jag till gymnasiet. Det, och Johanna är nog det enda som håller mig så pass skolmotiverad att jag faktiskt går till skolan varje dag. Att jag faktiskt går upp när klockan ringer 06:30, sängen är varm och fluffig, luften är kall och hård och ögonenlocken inte vill annat än glida ner igen.

Johanna är en person som, ligger mig väldigt varmt om hjärtat.

Nu ska jag dricka min dagliga kvällskopp med te, idag blir det Chai.

NATTI!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Åååå, hemskt mysiga och fina bilder! Och texten <3

Jag blir glad mitt i söndagen!

2008-09-07 @ 16:11:23
URL: http://krigochspik.blogg.se/
Postat av: Sara

Ditt hår!<3 efter

Och Åh, chai!

2008-09-12 @ 21:33:07
URL: http://fullfart.devote.se
Postat av: EB BA

Men Puss på er!

2008-09-16 @ 22:54:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0