SNÖVIT.

Igår kväll satte jag min väckarklockan på 05:20.

För idag var jobb på min kära gamla praoplats Brogyllen inplanerat, jobb i form av att göra chokladkungar. Gustav Adolf närmare bestämt. En ganska konstig typ vågar jag påstå, han hade en lång, fin, gubbmusch. Precis som gubbar ska ha, eller i alla fall brukar ha. Nu till skallen, eller brukar man skriva gässan? Den var hur som helst kal, precis som hakan. Hakan var för övrigt ca fem mil lång, och om jag inte minns helt fel så hade han förresten lite getskägg. Jag vet hur gärna ni skulle vilja se alla min 2100 Gustavar, MEN! Jag glömde kameran hemma. Sorgerligt nog, för med den här smickrande beskrivningen kan jag knappt tänka mig hur gärna ni hade velat se honom.

Vad jag tänkte berätta var att, när jag gick ut ur portdörren ca 06:10 och tog mitt första andetag sipprade det rök ut ur munnen. Röken nästan flöt ut i luften, och jag log lite för mig själv. När jag vände blicken upp mot närmaste lyckstolpe väntade ännu en överraskning, SNÖ! Stora snöflingor lade sig bekvämt i håret, på halsduken och på min kappa. Mysighetsfaktorn steg till oanade höjder, och jag fick plötsligt en minst sagt mysig flashback. Ni ska få en bild eller två.


     





   

Riktigt så här mycket snöade det inte idag, jag tror inte ens att det lade sig. MEN! Det är tanken som räknas, eller känslan.

Jag klippte mig idag förresten, och blev  veryvery nöjd, lite pageaktigt blev det. Bilder kommer nog senare, kanske.

I helgen är det jobb på Swopen som gäller, en stor judotävling i Borås för er som inte vet. Ska bo på hotel, vilket jag älskar, så det blir nog mysigt. (HOTELFRUKOST, HALLÅ!) I mitt sällskap har jag Daniela, Hanna och Max. Så jag hoppas på en trevlig helg.

Hejs, svejjs, leverpastej!  (Ehe, )

E B I


Kommentarer
Postat av: Emelie

NEJMEN JESUS! SNÖ! Och åååh, jag kan riktigt se hur bilderna rör sig nästan, det var en väldigt fin dag det! Och hotell<3

2008-11-01 @ 19:57:37
URL: http://krigochspik.blogg.se/
Postat av: SAAAAra

Åh, jag saknar dagen, men inte i hårväg. NE fyfan.



Men snö?! Varför ser inte jag sånt fint? ):

2008-11-02 @ 21:47:10
URL: http://inberlin.blogg.se/
Postat av: Ebba

Jag ser det snöar,

jag ser det snöar,

det var väl roligt HURRA!

Nu är det vinter,

nu är det vinter,

som vi har önskat, TJALA!





2008-11-03 @ 17:06:18
URL: http://ordbajsning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0