Emma finns bara i fantasin, men hon är fin tycker Kalle.

I staden bor en kille,
som heter Kalle.
Kalle har ett träd,
som han kallar sitt eget.
Han ligger där uppe
och drömmer och
fantiserar om allt
möjligt och om Emma.
Emma finns bara i
fantasin, men hon är
fin tycker Kalle.

Under trädet sitter
morfar och läser
tidningen, morfar
tycker om att läsa
om allt nytt som har
hänt. Kalle han gillar
mest att ligga stilla
och sakta gungas
av vinden.


Den här låten har snurrat och studsat runt i mitt huvud nästan hela dagen, det är Julias fel.
Man skulle också kunna skriva att det är tack vare Julia jag har Kalles klätterträd på huvudet.
För det är ju faktiskt en fin liten sång, som jag tills för någon minut sedan bara kunde ett fåtal ord av.
Jag har förresten färgat mitt hår ikväll, sjungandes om Emma såklart, jag blev mycket nöjd.
Emma finns bara i fantasin.

Kommentarer
Postat av: Lilla J

Hej Ebba. Du får ursäkta om jag snokat mig in på din blogg utan tillåtelse. Jag tänkte bara säga att du är väldigt söt och jag tycker väldigt mycket om dig. Plus att jag faktiskt är lite stolt över att jag gav dig Kalles Klätterträd på hjärnan. Det är en av mina favoriter, jag har så fina associationer med den låten. Hursomhelst... Förlåt för Vasaloppslång kommentar.

<3

/Julia

2009-02-27 @ 23:19:22
URL: http://silvervitskugga.blogg.se/
Postat av: Blogghinnehavaren

Hej Julliet!

Jag blir alldeles varm i hjärtat när du skriver så snällt om mig. Jag gillar dig väldigt mycket också, och du gör helt rätt i att snoka in här. Följderna blir ju förstås att jag kommer att snoka in på din, men det får du stå ut med.



<3

2009-03-02 @ 19:31:57
URL: http://ordbajsning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0