"Var hemma din utsatta tid"

Jo så stod det skrivet stort och tydligt längst ner på lappen från tvättmaskinsreparatören.
Utsatt tid : 08:00 - 12:30.

I och med att resten av min familj i morse jobbade/ var hos en kompis fick jag det nobla uppdraget att duktigt stiga upp klockan halv åtta imorse, för att vänta på den lille tvättmaskinsreparatören. Jag försökte fördriva lite tid med hjälp av lite morgon-tv. Det diskuterades skattepengar i nyhetsmorgon, benskörhet och vikten av motion i fråga doktorn och Gazakonfliktens utgång i kunskapskanalen.

Tvätt-mannen plingade på vid 11:40, traskade glatt in i badrummet, hamrade och väsnades i ca tjugo minuter och lämnade sedan efter sig en räkning på 1565 kronor. Jag antar att min morgon var något sämre än din? (Skriver man än din, eller en din?)

Gårdagen var ungefär lika korvig den, jag hade feberkänslor, men ingen feber. Ni vet när man svettas som en gris i ena sekunden, fryser i andra och har bultande huvudvärk i en tredje? Kvällen spenderades hur som helst på judon, tränade lite halv-aktivt och höll två pass. Barn är allt för söta ibland, speciellt i små judodräkter.

I måndags där emot, då var det andra bullar! (HA.... HA!)

Sarlis och Emelie besökte min lägenhet, vi bakade bullar, wokade oss nudlar, såg på Twilight (Tills mina högtalare började... förstöra) och skrek ut trevliga små meddelanden till grannar och andra stackare genom köksfönstret.


   


Det blev både kanelbullar, kardemummabullar och vaniljbullar, alla från ett "snabbrecept". Var väldigt smidigt då jästiden bara var tio minuter istället för de 90 minutrarna det brukar vara annars, för inte smakade väl dessa skönheter sämre flickor?

Imorgon ska jag jobba på Brogyllen, börjar klockan 06:00, CHEERS!


Kommentarer
Postat av: SAra

Det stavas än dig ^^

HIHIHHIHIHIHI!

2009-02-11 @ 19:18:00
URL: http://inberlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0