Fredagsunderhållning



Godkväll.

Jag vill tacka Emelie för den fina bilden.

Jag har längtat efter timmen jag nu befinner mig i hela veckan, eller kanske till och med längre än så. En ledig, lugn fredagkväll med både nationella prov och andra mindre trevliga aktiviteter avklarade. Jag hade också sett fram emot en stor kopp te, en varm pläd, och en trevlig brittisk kriminalare i form av  Barnaby, Tony Hill, Lindley, eller någon helt annan!

När jag vid niotiden satte mig till rätta i soffan, greppade temuggen och började sappa från ettan till trean sköljde besvikelsen över mig vid varje knapptryckning. Inte heller fyran, femman eller sexan hade något värt ordet fredagsunderhållning att bjuda på. På ettan inleder man någon ny programserie vid namn Grillad med att i ena sekunden berätta om "En av Sveriges folkkäraste skådespelare", och att i andra sekunden välkomna Per Morberg in i studion, jag kände för att spotta honom i ansiktet.

Att de placerar hans namn och ordet folkkär i samma mening är ju helt vansinnigt, han borde gå under "Sliskig-pervo-kock-som-är-med-i-skjutprogram-för-att-visa-sig-macho-med-äckligt-backslick" Han är inte bara extremt sliskig där han i sitt matprogram står och stönar och svettas över en liten fläskkotlett, utan påminner också extremt mycket om en gammal idrottsvikarie jag hade i sexan. Han hette Jonathan tror jag, och är nog den äckligaste och sorgligaste människan jag någonsin träffat.

Nej som sagt, inga brittiska kriminalare så längt ögat kan nå och jag har nog aldrig önskar mig en Morden i Midsummer - box såhär mycket. I min desperation skulle jag nöja mig med CSI, NAVY CIS, Bones eller vilken annan amerikansk kopia som helst, men inte ens åttan tycks vilja uppfylla mina önskningar. Nåväl, nu är det slutklagat, jag fick ju åtminstånde som jag vill med pläden och teét.


Kommentarer
Postat av: Emelie

"Han är inte bara extremt sliskig där han i sitt matprogram står och stönar och svettas över en liten fläskkotlett, utan påminner också extremt mycket om en gammal idrottsvikarie jag hade i sexan. Han hette Jonathan tror jag, och är nog den äckligaste och sorgligaste människan jag någonsin träffat."



HAHA, alltså, det där med fläskkotletten <3

2009-03-14 @ 18:20:51
URL: http://krigochspik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0