LONDON, THE WAY YOU HIT ME IS BETTER THAN LOVE!

(17/4- 21/4 2009)

JA- LONDON VAR FANTASTISKT OCH MER ÄN SÅ. JAG BLEV KÄR I ALLT... HELA GREJEN MED RÖDA BUSSAR, MILJONER BUTIKER, OCH STORA PARKER. JAG BLEV FÖRÄLSKAD I SPRÅKET, FOLKET OCH SKJOTORNA. JAG BLEV HUR TAGEN SOM HELST OCH HAR INSETT ATT LONDON NOG ÄR MIN STAD, MIN DRÖMSTAD.

Jag blir så ledsen av att tänka på att det är över, men glad av tanken att åka tillbaka. För att en Londonresa till kommer att planeras in är ett faktum, ingen lös tanke. Frågan är bara när och med vem, kanske finns det någon frivillig?

Istället för att skriva om varje dag i detalj tänkte jag ladda upp lite bilder, och hoppas att jag ger er en bra bild av Staden.

ENJOY!




Fin flygtur med fint väder.

 

Första dagen regnade det, men vad gör det
när man nyss sett sin första dubbeldäckare?

 

Engelsk frukost skareva! Dag två började
med resans första  dubbeldäckare-tur.

 

Efter frukost begav vi oss alltså till Camden Town,
 och Camden Market. Där blev det engelsk fudge,
sjalar och småprylar i massor.

 

 

Det fanns lite att välja på i fika- väg om man säger så.

 

Samma sak gällde väskor, och allt annat
också för den delen. Camden Market var
gigantisk! Helt klart ett måste om man
ska till London, fullt av stånd på varenda
plan yta.

 

Carnaby street var nog så engelsk en gata kan bli.

 

Dag tre gick vi runt på och kring Oxford
street samt besökte Tate modern, ett
helt fantastiskt konstmusée för modern
konst.

 

OXFORD STREET (NO, I NEVER MET ROBERT PATTINSON)

 

Vykort skickades till ett fåtal lyckliga.
 
 

Att åka dubbeldäckare är coolt. Londonborna
tyckte inte att jag var megacool när jag stod
och gapade över hur coola de var dock.

 

Yeah.


Kommentarer
Postat av: ida w

ebba! vilken underbar resa det måste ha varit, bilderna är grymt härliga och du har fångat allt superbra! :D

2009-05-03 @ 21:51:01
URL: http://idamirella.blogg.se/
Postat av: ida w

ebba! vilken underbar resa det måste ha varit, bilderna är grymt härliga och du har fångat allt superbra! :D

2009-05-03 @ 21:51:18
URL: http://idamirella.blogg.se/
Postat av: E-BA

OHJA! Visst var det underbart, bättre än jag trodde - och då hade jag ändå rätt höga förväntningar. ^^Tack.

2009-05-03 @ 22:15:04
URL: http://ordbajsning.blogg.se/
Postat av: åhå

synd att du inte mötte Robert. Han är i Italien och spelar in new moon fortfarande tror jag.. Nice resa!

2009-05-04 @ 18:24:07
Postat av: E-BA

Fasiken, otur otur! Vem är förresten åhå?

Kan det vara Josefine?

2009-05-04 @ 18:45:57
URL: http://ordbajsning.blogg.se/
Postat av: åhå, hehe

nein, jag hittade bloggen av en slump!

2009-05-05 @ 16:43:40
Postat av: Emelie

Hallå! Jag har FORTFARANDE inte fått vykortet! Det är skamligt, posten! SKAMLIGT!

2009-05-05 @ 20:11:40
URL: http://krigochspik.blogg.se/
Postat av: maria andersson !

ja london är en stad man bara kan längta tillbaka till , var du inte i hide park , eller något sånt hette den , man kan få underbara bilder där :D

2009-05-07 @ 22:51:05
Postat av: E-BA

Emelie: FASIKEN! TVI TVI TVI, på posten.

Maria: Visst var vi i Hyde Park, bodde ca tjugo meter ifrån ingången. Finns lite bilder därifrån i det andra London-inläget.

2009-05-09 @ 22:33:29
URL: http://ordbajsning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0