3 Januari

Flyga Drake och Tusen strålande solar är två hemskt bra böcker. Idag har jag promenerat hela dagen, och läst hela kvällen. Det är så svårt att sluta när man väl börjat, jag vill inte låta en så vacker, hemsk och viktig historia ligga i boken och vänta. Jag vill läsa, förstå och förändra. Jag vet hur naivt det låter, och jag vet att det enda jag kan göra är att läsa, men det känns ändå så viktigt. För det svider i mig när jag läser om Afghanistan, om folket, kvinnorna i synnerhet, som misshandlas på alla möjliga vidriga sätt. För kvinnor är det till exempel förbjudet att skratta så det hörs, vilket ju säger en hel del.

Inlägg om lovet och med bilder kommer så fort min dator funkar som den ska igen. Nu har jag två saker kvar att skriva:

1. Star Wars äger stenhårt
2. Yoda är fin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0