5 Januari

Idag har jag träffat Johanna, som ju är en extremt omtänksam och trevlig typ, samt varit och fikat hos mormor och morfar. Nu för tiden är mormor precis som hon alltid varit jätteglad, men har inget minne, så allt i hennes personlighet utom det glada har liksom tynat bort. Morfar är mest barsk och sur numera, det enda han brukar prata om är hur man borde starta eget företag och hur ont i benet han har.

Idag där emot var morfar glad, han skämtade och berättade massa gamla historier från förr, fast han hade jätteont. När han berättar gamla historier lyser han upp, och den gamla Öckerödialekten gör entré på nytt. Roligt tycker jag, att lite av min gamla morfar finns kvar, äver fast han inte visar sig så ofta längre.

Jag är väldigt rädd att mormor eller morfar ska dö, de har alltid varit väldigt viktiga för mig. Nu är de så sjuka båda två, att det känns som att det skulle kunna hända när som helst, det gör mig väldigt rädd.








Kommentarer
Postat av: Sara

<3

2010-01-06 @ 14:01:05
URL: http://inberlin.blogg.se/
Postat av: johannis

fina bilder, allt fint.

Jag tänkte ringa dig ikväll om det går för sig och medans jag kommer ihåg det: Du sa ju att du inte hade sett inlägget med basen men du har tillochmed kommenterat det! haha

2010-01-06 @ 16:04:37
Postat av: Ebba

Oj, jag är allt bra glömsk. Såvida min extrema glömska inte slagit till igen har du inte ringt?

2010-01-07 @ 00:03:57
Postat av: Clara

Hjärtegrynet mitt.

2010-01-07 @ 01:34:44
Postat av: johanna

Jag ringde. Men det var den monotona rösten igen och sen var jag så sur att jag inte orkade ringa upp igen. JAG HATAR DIN TELEFON!



Och sen så har jag inga pengar kvar alls på min mobil. Du borde skaffa comviq så att det alltid går att skicka eller svara för den delen på ett sms.



Men jag kan ju svara här: ÅH! Jag ser fram emot min daenska praesent! Mange tack!

JÄÄÄÄÄH

2010-01-10 @ 23:01:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0